#Hiburan: “Mangsa Tolong Saman!” – Polis Buka Kertas Siasatan Isu CCTV Dalam ‘Fitting Room’, Netizen Gesa Boikot

Hangat diperkatakan sejak semalam apabila seorang individu telah membongkar aktiviti mengendap oleh individu tidak bertanggungjawab yang bertindak memasang kamera litar tertutup dalam bilik persalinan sebuah butik terkenal di Ibu Kota.

Video serta foto-foto mangsa yang diintai tanpa kebenaran kemudiannya menjadi tular di media sosial.

Advertisement

Berikutan itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Noor Dellhan Yahaya memaklumkan bahawa pihaknya ada menerima laporan mengenai kes itu pada petang Isnin.

Video berdurasi 11 saat daripada kamera tersembunyi itu telah dimuat naik di Twitter. Kita telah menjalankan siasatan dan tidak menemui kamera tersebut. Kita percaya ia berlaku di lokasi lain.

Katanya lagi, perbuatan tersebut akan disiasat di bawah Seksyen 509 Kanun Keseksaan dan meminta orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat untuk menghubungi penyiasat kes, Inspektor Muhammad Fikri di talian 013-4149917, Hotline Polis Kuala Lumpur (03-21159999) atau balai polis berhampiran.

Sementara itu, netizen di media sosial dilihat telah menggesa agar mangsa-mangsa yang dirakam foto dan video untuk tampil membuat laporan polis dan menyaman butik tersebut kerana telah melanggar hak privasi.

CCTV Fitting room

Ada juga netizen telah mula membuat ciapan berbaur boikot terhadap butik itu gara-gara kes berkenaan.

22 jam lalu

Tular Individu Jual Rakaman Video CCTV Dalam 'Fitting Room', Mangsa Dedah Lokasi Kejadian

The post “Mangsa Tolong Saman!” – Polis Buka Kertas Siasatan Isu CCTV Dalam ‘Fitting Room’, Netizen Gesa Boikot first appeared on Beautifulnara -Terkini dan Sensasi.


sumber: beautifulnara.com #superpantas

Post a Comment

0 Comments