#Hiburan: Atu Zero & Isteri Salur Bantuan PPE Ke Sabah

Bertindak menjahit baju pelindung (PPE) untuk petugas hospital di Semporna dan Kota Kinabalu, Sabah, nama pelawak  Atu Zero dan isteri Shafeeqa Johari kini mendapat perhatian netizen.

Aru zero bantu jahit ppe

Biarpun mengakui perkara tersebut seronok dilakukan, namun kedua-dia mereka khabarnya masih belum tahu bagaimana hendak menghantar bantuan tersebut.

Perkara itu dikongsi Shafeeqa menerusi sebuah posting di laman Instagramnya.

View this post on Instagram

Ha… kan dah kene membebel 🤣🤣🤣🤣 ppe 2.0 ke sabah pula…. mcm best kan buat ppe 🤣🤣🤣… xpa.. kita bantu kepada siapa yg memerlukan… atu dia tolong lipat tolong pack… sy cuma nak cara mcm mana sy nk hantar ke semporna dan kk… siapa tahu boleh pm sy

A post shared by Shafeeqa Johari (@shafeeqajohari) on

“PPE 2.0 ke Sabah pula. Macam best kan buat PPE. Tak apa, kita bantu kepada sesiapa yang memerlukan. Atu tolong lipat dan packed. Sekarang ini Cuma saya nak tahu cara macam mana nak hantar ke Semporna dan Kota Kinabalu. Siapa tahu boleh PM (mesej peribadi) saya ya.”

Menerusi entri berkenaan, Shafeeqa tampil berkongsi sepotong video suaminya sedang membantu mengemas PPE tersebut.

Tidak ketinggalan, Shafeeqa juga memaklumkan pihaknya kini memerlukan lebih tenaga tukang jahit bagi sesiapa yang ingin volunteer.

View this post on Instagram

Semoga dipermudahkan kami sukarelawan untuk membantu barisan hadapan di sabah.. kat sana 60% doc adalah dr semenanjung. Kita bantu mereka ibarat kita bantu org2 semenanjung juga. Mcm mana kita hadapi COVID-19 awal2 dulu, mcm tu lah mereka… sama2 lah kita bantu… siapa2 yg boleh sumbang dana atau ada ppe yg boleh anda bagi kepada kami untuk dihantar ke sana boleh pm sy… jika ada fabric, sy akan usahakan untuk menjahit ppe bersama volunteer lain… minta tolong sama2 kita selamatkan negara.. bersatulah kita… Terima kasih Hati ini sedang risau… jika yg terjangkit itu adalah salah seorang saudara kita… 😭. Saya tiada company/yayasan. Mmg niat sukarela nak membantu… @akueatu

A post shared by Shafeeqa Johari (@shafeeqajohari) on

“Sesiapa yang boleh sumbang dana atau ada PPE yang boleh anda bagi kepada kami untuk dihantar ke sana boleh PM saya. Jika ada fabrik, saya akan usahakan untuk menjahit PPE bersama volunteer lain.”

Terdahulu, ketika frontliners sedang membantu merawat pesakit COVID-19 di Malaysia, Shafeeqa merupakan antara individu yang telah membanting tulang menjahit sendiri semua PPE dan menyalurkan kepada hospital-hospital yang memerlukan.


sumber: beautifulnara.com #superpantas

Post a Comment

0 Comments