Malaysia: Budaya Umno membodek tular dalam PKR – Azmin

Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mendakwa budaya cium tangan, membodek dan mendewa-dewakan pemimpin seperti yang dalam Umno, kini semakin menular dalam PKR.

Justeru, katanya budaya itu harus dibendung segera dengan ahli PKR seharusnya membudayakan idealisme perjuangan dan tidak taasub kepada pemimpin.

“Saya nampak budaya cium tangan seperti dalam Umno dah berlaku dalam PKR sekarang.

“Saya nak ingatkan supaya semua anggota parti setia kepada perjuangan dan jangan taksub kepada pemimpin kerana budaya ini tidak sihat,” katanya yang dipetik oleh portal Berita Harian Online.

Mohamed Azmin berkata demikian selepas menemui ahli PKR Terengganu dalam Pidato Malaysia Baru sempena siri jelajah menjelang pemilihan parti itu di Kuala Terengganu, malam semalam.

Laporan itu walau bagaimanapun tidak menyebut nama pemimpin mahupun anggota yang ditujukan itu.

Sebaliknya, menteri hal ehwal ekonomi itu dipetik sebagai berkata, budaya membodek dan mendewa-dewaka pemimpin tidak boleh dibiarkan wujud dalam parti.

“Apabila kita berpegang kepada idealisme perjuangan, biar apapun gangguan dan cabaran yang datang, kita tidak akan goyah dan lari daripada prinsip perjuangan manakala budaya membodek dan mendewa-dewaka pemimpin tidak boleh wujud dalam parti,” katanya.

Walaupun semua pihak dalam kepimpinan PKR menafikannya, adalah bukan rahsia perseteruan di antara Mohamed Azmin dan pencabarnya dalam jawatan timbalan presiden iaitu Rafizi Ramli semakin sengit.

Setakat ini, Mohamed Azmin masih mendahului dalam pemilihan parti itu selepas undian di Pulau Pinang dan Johor.

Beliau menerima 3,326 undi berbanding Rafizi dengan 3,150 undi, sekali mendahului pesaingnya dengan kelebihan 176 undi

Beliau juga terus mendahului pencabarnya dalam pemilihan di Johor apabila memperoleh 4,503 undi manakala Rafizi mendapat 3,976 di negeri itu.

KLIK BACA: Najib bergembiralah dengan media sosial, lambat laun ke penjara.

KLIK BACA: Mahkamah batal saman Umno mahu wang RM116 juta dirampas polis di kediaman Najib

The post Budaya Umno membodek tular dalam PKR – Azmin appeared first on Malaysian Review.



sumber: Malaysiareview.com via #superpantas

Post a Comment

0 Comments