#Hiburan: Menangis Peluk Roti, Wan Maimunah Sebak Terima Bantuan Makanan

Siapa yang tidak kenal dengan pelakon veteran, Wan Maimunah, yang terkenal dengan watak air mata. Namun, kali ini ia bukan sekadar lakonan, tangisannya benar-benar mengundang sebak orang ramai.

wan maimunah menangis bantuan makanan

Wan Maimunah tidak dapat menahan sebak pada saat diziarahi Ustaz Sheikh Mohammad dan beberapa ustaz muda, beberapa hari lalu di kediaman anak angkatnya di Kota Puteri, Batu Arang, Selangor. Betapa dia terharu menerima bantuan makanan untuk kegunaan harian sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dan masih ada lagi orang yang sudi bertanya khabarnya.

Video tangisan Wan Maimunah yang dikongsikan oleh Presiden Persatuan Wartawan dan Penulis Hiburan Malaysia (WHAM), Datuk Tengku Khalidah Tengku Bidin menjadi tular di media sosial.

View this post on Instagram

BANGUN pagi pagi hari tu, terima video ni. Daripada ibu Wan Maimunah sendiri yang dihantar kepada saya. Berat hati nak post pada awalnya, tapi bila video jadi viral dah sehari dua ni, saya post kanlah juga semula. Jangan kecam tau… Sebenarnya saya post sebagai menghargai budi baik sahabat kami, Ustaz Sheikh Mohammad yang memang bergerak kulur kilir membantu yang memerlukana. Ustaz Sheikh Mohammad buat masa sekarang dia gerak sendiri dengan seorang dua rakan, dia pakai apa yang dia punya sendiri, pergi beli barang, pergi hantar dari rumah ke rumah, ke tangan penerima sendiri. Sebab tu dengarnya dah jadi anak angkat beberapa artis dah sekarang ni. Hehehe! Apapun ini sumbangan kecil sahaja. Sejak saya tak kerja, duduk rumah saja, kewangan pun terhad nak beri infaq banyak-banyak. Tapi ada cara untuk kita membantu juga walaupun bukan dengan wang ringgit. Alhamdulillah, semoga Allah permudahkan usaha kita semua.

A post shared by tengku khalidah (@tengkukhalidah_tengkubidin) on

Dalam pada itu, Ustaz Sheikh Mohammad berharap kerja amal dan bantuannya kepada golongan artis tidak diperbesarkan kerana dia hanya menjalankan tanggungjawab kecil kepada sebahagian masyarakat yang memerlukan.

Difahamkan, Ustaz Sheikh Mohammad bekerjasama dengan WHAM dan rakan selebriti seperti Zul Yahya dan Azza Elite dengan memberikan bantuan kepada pelakon-pelakon veteran.


sumber: beautifulnara.com #superpantas

Post a Comment

0 Comments