#Hiburan: Saintis Penyelidik Maklum 2024 Bakal Menjadi Tahun Paling Panas Yang Pernah Direkodkan

Untuk makluman ramai, Jun 2024 telah mencatat peningkatan suhu global yang paling tinggi, hingga membuatkan para saintis berkata tahun 2024 berpotensi menjadi tahun paling panas yang pernah direkodkan.

Kepanasan paling teruk

Difahamkan, sejak Jun 2023, ia merupakan bulan terpanas yang pernah direkodkan berbanding dengan bulan daripada tahun-tahun sebelumnya.

Advertisement

Saya menjangkakan terdapat peluang kira-kira 95% bahawa 2024 akan mengatasi 2023 sebagai tahun yang paling panas sejak rekod suhu permukaan global dimulakan pada pertengahan 1800-an.

cuaca panas

Meningkatkan risiko bencana alam

Melalui laporan Harapan Daily, perubahan iklim yang sangat ketara ini telah memberi kesan buruk di seluruh dunia untuk tahun 2024.

Untuk rekod, sudah lebih 1000 orang meninggal dunia akibat kepanasan yang teruk sewaktu mengerjakan ibadah haji bulan lalu.

cuaca panas

Dalam pada masa yang sama, saintis turut memaklumkan bahawa suhu peningkatan yang berterusan di paras ini juga akan meningkatkan risiko bencana kemusnahan alam yang tidak menentu.

1 month ago

Tular Video Banyak Mayat Jemaah Haji Terbiar di Mekah, Meninggal Akibat Cuaca Terlalu Panas

The post Saintis Penyelidik Maklum 2024 Bakal Menjadi Tahun Paling Panas Yang Pernah Direkodkan first appeared on Beautifulnara -Terkini dan Sensasi.


sumber: beautifulnara.com #superpantas

Post a Comment

0 Comments