Monday, 10 November 2014

Suami rasa sakit bersalin



Sebuah hospital di Jinan, wilayah Shandong memberi kaum lelaki pengalaman unik yang tidak mungkin dapat dilupakan menggunakan simulasi yang membolehkan mereka mengalami rasa sakit bersalin.

Acara diadakan pada 4 November itu dikenali sebagai 'Pain Experience Camp' bertujuan memberi mereka peluang memahami kesakitan dialami wanita ketika melahirkan anak seterusnya lebih menghormati dan menghargai pengorbanan kaum ibu.

Ramai sukarelawan datang bersama isteri hamil yang tidak henti tersenyum melihat reaksi suami mereka itu apabila ada yang menangis sebaik merasa kontraksi dihasilkan mesin yang merangsang otot abdomen lelaki terbabit dengan renjatan elektrik.

Guang Liao, 29, mengakui pengalaman itu benar-benar membuka matanya.
"Isteri saya bakal melahirkan anak sulung kami dalam tiga bulan dan kami pernah bertengkar kerana saya menganggapnya mengada-ngada. Sebaik terdengar mengenai projek ini, dia terus memasukkan nama kami untuk memastikan saya belajar daripada pengalaman ini.

"Baru beberapa minit saja saya sudah tidak tahan. Saya tidak dapat bayangkan bagaimana jika terpaksa melaluinya untuk beberapa jam," katanya.
Idea itu diinspirasikan tindakan dua hos rancangan televisyen Belanda yang melalui pengalaman sama selama dua jam, tahun lalu.

Pada Hari Ibu di Nanchang, wilayah Jiangxi, 20 sukarelawan lelaki menyertai rancangan televisyen bagi menyahut cabaran merasai kesakitan dengan renjatan yang semakin dikuatkan sama seperti kontraksi bersalin.

Peserta tunggal yang berjaya melakukannya sehingga tahap terakhir berkata: "Saya ayah kepada kembar tiga dan mahu merasai kesakitan dialami isteri ketika melahirkan mereka. Memang teruk! Saya kini amat menghormati pengorbanan kaum ibu."

Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 10 November 2014 @ 5:03 AM
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/7806#sthash.ek3tO2mh.dpuf

Wednesday, 22 October 2014

18 street ads that will make you look twice. #4 is totally brilliant!

Among all the traditional kinds of advertising, such as tv commercials, web ads, magazine ads and billboards, there is a genre of ads that never fails to make me look twice: the street advertising.

These 18 examples of street ads are some of the finest and most creative I’ve ever seen, and I’m pretty sure that if you ever stumbled across one of these while walking down the street, you couldn’t help stopping by for a couple of seconds thinking what incredible idea the art directors had.
(h/t)

If you like this post, share it with your friends!

1. Sprite’s beach shower



2. McDonalds


3. Nike forcing you to keep running


4. IBM giving you a reason to sit

street-advertising-16

5. The Economist, brightening people’s minds

street-advertising-18

6. Super Man elevator

street-advertising-8

7. The Copenhagen Zoo, keeping it real

street-advertising-14

8. Homer eating donuts for The Simpsons movie launch

street-advertising-7

9. Ariel, can really whiten everything

street-advertising-11

10. IWC Schaffhausen, try their watches on your way to work

street-advertising-5

11. Coca Cola

street-advertising-4

12. Mars. Keep in mind the truck is not soft as it looks

street-advertising-6

13. Hubba Hubba, the infinite gum

street-advertising-12

14. Law & Order ad

street-advertising-15

15. Folgers. Are they sure this will make you want some hot coffee?

street-advertising-13

16. Adidas’ giant ad

street-advertising-9

17. KitKat

street-advertising-3

18. IKEA. Improves your life.

street-advertising-1

Wednesday, 24 September 2014

KAKITANGAN AWAM TERIMA KENAIKAN GAJI BARU AWAL JANUARI 2015? BETUL KE?

KENYATAAN INI ADALAH PALSU!

Perdana Menteri, Dato Seri Najib Razak telah mengumumkan penjawat awam bakal menerima kenaikan gaji yang akan dilaksanakan pada 1 Januari 2015 dengan kadar kenaikan sebanyak RM500 untuk semua kakitangan sokongan dan RM1000 untuk pegawai beserta pertambahan elaun risiko sebanyak RM300.

Selain itu, kerajaan juga akan mewujudkan sistem Band to Band 7 jika keadaan mendesak apabila pelaksanaan GST yang bakal dilaksanakan bermula pada April 2015.

Pengumuman ini telah disahkan Ketua Setiausaha dalam mesyuarat kabinet pada pagi semalam. Kenaikan ini berkaitan dengan hal-hal kebajikan kakitangan awam akan dinaiktaraf dan mengikut dari pandangan CEUPACS dan JPA sebulat suara menyatakan supaya kebajikan terhadap kakitangan awam akan dinaik taraf sama seperti kelebihan yang ada pada perimgkat JUSA.

Usul ini telah diluluskan dalam pembentangan kertas kerja JPA dan CEUPACS bertarikh 21 September 2014 dan pelaksanaan akan dikuatkuasakan mengikut tarikh yang dinyatakan.



INI ADALAH BUKTINYA! 



Monday, 11 August 2014

TANDA-TANDA KIAMAT KECIL TELAH LENGKAP SEMPURNA!


Harus diingat, kita sudah pun ‘embrace’ kepada tanda-tanda kiamat besar secara tidak rasmi iaitu keluarnya Dajjal dan Yakjuj & Ma’juj. Dajjal telah pun keluar dan kini berada dalam peringkat ‘sehari sama seperti sebulan’ iaitu diluar dimensi masa manusia. Manakala Yakjuj & Ma’juj telah pun dibebaskan setelah Tembok Zulkarnain (dengan izin Allah) telah runtuh di Georgia. Golongan mereka pada hari ini telah menjadi Ashkenazi Jews & Zionist! Golongan mereka yang terakhir akan keluar ialah selepas Dajjal dibunuh oleh Isa a.s. Hanya 8 tanda-tanda besar kiamat yang masih tinggal. Allahu A’lam.
Disaat kita berada dalam lena yang panjang, ketika itulah kiamat akan datang, dan kalian kelihatan seperti keldai yang terpinga-pinga. Maka, ambillah peringatan, kerana peringatan itu amat berguna kepada mereka-mereka yang berfikir.
1) Penaklukan Baitulmuqaddis
Dari Auf b. Malik lah.a. katanya, Rasulullah s.a.w telah bersabda: “saya menghitung 6 perkara menjelang – hari kiamat.” Baginda menyebutkan salah 1 di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis.” – Sahih Bukhari
2) Zina bermaharajalela
“Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang.” – Sahih Muslim
3) Bermaharajalela alat muzik
“Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka.
” Ada yang bertanya kepada Rasulullah; “Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?” Baginda menjawab; “Apabila telah bermaharajalela bunyian (muzik) dan penyanyi-penyanyi wanita” – Ibnu Majah
4) Menghias masjid & membanggakannya
“Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegahan dalam mendirikan masjid” – Riwayat -Nasai.
5) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat & hubungan dengan tetangga tidak baik
“Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga.” – Riwayat Ahmad dan Hakim.
6) Ramai orang soleh meninggal dunia
“Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik & ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang2 yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran” – Riwayat Ahmad
7) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat
“Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka’ bin Luka’ (orang yang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh 2 orang mulia”
- Riwayat Thabrani
8) Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja
“Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja.” – Riwayat Ahmad
9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang
Diriwayatkan dari Abu Hurairah lah.a. “Di antara tanda-tanda telah hari kiamat ialah akan muncul pakaian2 wanita & apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang”.
10) Bulan sabit kelihatan besar
“Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) bulan sabit.”
- Riwayat Thabrani
11) Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita
“Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar & belum pernah didengar oleh bapa-bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu” – Sahih Muslim
12) Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar
“Sesungguhnya sebelum datang nya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu dan disembunyikan kesaksian yang benar.” – Riwayat Ahmad
13) Negara Arab menjadi padang rumput & sungai
“Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput dan sungai-sungai” – Sahih Muslim
14) Manusia mewarnai rambut di kepalanya dengan warna hitam supaya kelihatan muda
“Pada akhir zaman akan muncul suatu kaum yang mencelupi rambut mereka dengan warna hitam seperti ‘bulu merpati’ yang mereka itu tidak akan mencium bau syurga.” – Sahih Abu Daud & Nasai
15) Munculnya gaya hidup mewah dan manja di kalangan umat Islam
“Apabila umatku berjalan dengan sombong dan yang melayan mereka adalah putera-puteri raja, putera-puteri Parsi dan Rom, maka orang yang paling buruk akan berkuasa terhadap orang yang paling baik (pilihannya).” – Riwayat Tarmizi, Sahih Abdullah ibnu Umar r.a.
Kini, Kita hanya menuggu saat tibanya..
Daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari ra. berkata: “Datang kepada kami Rasulullah saw. dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang. Lalu beliau bersabda: “Apa yang kamu perbincangkan?”. Kami menjawab: “Kami sedang berbincang tentang hari qiamat”. Lalu Nabi saw. bersabda: “Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya”. Kemudian beliau menyebutkannya: “Asap, Dajjal, binatang, terbit matahari dari tempat tenggelamnya, turunnya Isa bin Maryam alaihissalam, Ya’juj dan Ma’juj, tiga kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat dan yang ketiga di Semenanjung Arab yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka”.
(H.R Muslimi)
Keterangan:
Sepuluh tanda-tanda qiamat yang disebutkan Rasulullah saw. dalam hadis ini adalah tanda-tanda qiamat yang besar-besar, akan terjadi di saat hampir tibanya hari qiamat. Sepuluh tanda itu ialah:
  1. Dukhan (asap) yang akan keluar dan mengakibatkan penyakit yang seperti selsema di kalangan orang-orang yang beriman dan akan mematikan semua orang kafir.
  2. Dajjal yang akan membawa fitnah besar yang akan meragut keimanan, hinggakan ramai orang yang akan terpedaya dengan seruannya.
  3. Binatang besar yang keluar berhampiran Bukit Shafa di Mekah yang akan bercakap bahawa manusia tidak beriman lagi kepada Allah swt.
  4. Matahari akan terbit dari tempat tenggelamnya. Maka pada saat itu Allah swt. tidak lagi menerima iman orang kafir dan tidak menerima taubat daripada orang yang berdosa.
  5. Turunnya Nabi Isa alaihissalam ke permukaan bumi ini. Beliau akan mendukung pemerintahan Imam Mahadi yang berdaulat pada masa itu dan beliau akan mematahkan segala salib yang dibuat oleb orang-orang Kristian dan beliau juga yang akan membunuh Dajjal.
  6. Keluarnya bangsa Ya’juj dan Ma’juj yang akan membuat kerosakan dipermukaan bumi ini, iaitu apabila mereka berjaya menghancurkan dinding yang dibuat dari besi bercampur tembaga yang telah didirikan oleh Zul Qarnain bersama dengan pembantu-pembantunya pada zaman dahulu.
  7. Gempa bumi di Timur.
  8. Gempa bumi di Barat.
  9. Gempa bumi di Semenanjung Arab.
  10. Api besar yang akan menghalau manusia menuju ke Padang Mahsyar. Api itu akan bermula dari arah negeri Yaman.
Mengikut pendapat Imam Ibnu Hajar al-Asqalani di dalam kitab Fathul Bari beliau mengatakan: “Apa yang dapat dirajihkan (pendapat yang terpilih) dari himpunan hadis-hadis Rasulullah Saw. bahawa keluarnya Dajal adalah yang mendahului segala petanda-petanda besar yang mengakibatkan perubahan besar yang berlaku dipermukaan bumi ini. Keadaan itu akan disudahi dengan kematian Nabi Isa alaihissalam (setelah belian turun dari langit). Kemudian terbitnya matahari dari tempat tenggelamnya adalah permulaan tanda-tanda qiamat yang besar yang akan merosakkan sistem alam cakerawala yang mana kejadian ini akan disudahi dengan terjadinya peristiwa qiamat yang dahsyat itu. Barangkali keluarnya binatang yang disebutkan itu adalah terjadi di hari yang matahari pada waktu itu terbit dari tempat tenggelamnya”.

Tuesday, 5 August 2014

Sunday, 20 July 2014

PANAS!!! RESTORAN A&W AKAN DITUTUP!

Berita kurang baik kepada kita semua pagi ini apabila ada laporan menyebut yang restoran penuh memori dan ikonik di Petaling Jaya, A&W yang turut dilengkapi khidmat pandu lalu akan ditutup pada Disember 2014 ini.
Seperti dilaporkan Hype.my hari ini, penutupan cawangan A&W di Petaling Jaya ini adalah sebahagian daripada pengurusan semula restoran makanan segera ini yang akan melibat penutupan 33 lagi cawangan di seluruh Malaysia dan juga Thailand.
"The A&W franchise was brought into Malaysia in 1963 by Mr and Mrs Lie Boff from USA. The Lie Boff family opened their first outlet in Jalan Tuanku Abdul Rahman making it the first fast food outlet in Malaysia. This was followed in 1965 with the first drive-in restaurant in Petaling Jaya. In 2001, A&W Malaysia was bought over by KUB Malaysia Sdn Bhd and in 2008, embarked on an aggressive expansion drive to revamp and expand its reach."
Laporan The Edge pula menyebut yang penutupan restoran A&W Petaling Jaya ini akan memberikan peluang kepada pembangun untuk membangunkan projek bangunan bernilai RM263 juta di kawasan itu menjelang tahun hadapan.
Kami pasti restoran ini banyak menyimpan memori zaman kanak kanak kita semua yang sering berkunjung ke sini suatu ketika dahulu untuk menikmati waffles dan root beer float. Kalau penutupan ini diteruskan, ambil masa anda sehingga Disember untuk kembali ke sana buat kali terakhir.
Baca laporan penuh di Hype.my — The Iconic A&W Drive-In To Close Down By December.


ADABI KELUARKAN "TELUR" INSTANT??



Mesti korang selalu gunakan produk ADABI dalam masakan kan? baru-baru ni admin lihat di television ada iklan TELUR ADABI, dan agak terkejut TELUR PUN NAK INSTANT? Tapi difikir-fikirkan balik ia amat berguna kalau nak travel.. tak perlu bawak 1 papan telur dalam flight hehe..

Ada tiga jenis seperti di bawah ni ;)





Thursday, 17 July 2014

jobandcash.com tipu!

assalamualaiikum 


 siapa pernah dengar theweeklypay.com, stayreward.com dan jobandcash.com??

ia memerlukan kita promote 1 link. jika ada yang klik earning kita akan naik 10usd.. gila beb! 10 usd dengan sekali klik? siapa tak nak kan.. mestilah berduyun-duyun yang register. korang tak tau yang sebenarye.. diorang hanya generate trafik secara percuma. bila korang nak cash out korang kena complatekan 1 servey. pastu korang klik lar click here to open servey kan?
bila korang start jawab servey macam nie..kena jawab dalam 3-4 soalan..


diakhirnya ia akan keluar seperti ini. kamu kena isi no telefon.

 bila kamu tekan continue kamu akan dapat nie
kalau kamu teruskan juga. system akan potong kredit kamu. pelbagai cara ia kan potong. antaranya mula-mula ON terus potong credit. cara ke dua bila ON tak potong tapi akan potong pada minggu berikutnya. cara ke tiga setiap sekali system hantar masej kepada telefon kamu ia kan potong credit kamu. satu masej tu dah lar dalam rm3. dalam seminggu bukan satu masej. ada juga cara keempat ia akan potong credit kamu ketika kamu nak STOP.. 

okew sekarang kamu boleh lihat macam mana ia menipu duit kamu.. 
mesti ada yang cakap. ala rm3 seminggu je kot.. kita dapat 300 usd.. cer convert dalm rm.. mau shoping 30hari tanpa henti.. hehehe.. tapi sebenarnya servey tu walau berkali2 kau jawab. ia akan fail. sedangkan yang kamu ON tadi dah start langan secara automatik.kalau kamu tak percaya cuba baca T&C kat atas tue..

 mungkin pada yang baru nak berjinak dengan payperclick nie tak pernah lagi tengok  laman eb seperti ini. untuk pengetahuan anda lar kan.. sebenarya setakat yang saya jumpa dah ada 4-5 laman web sebiji macam ni. cuma tukar nama je.. wall dia sama je..

ayat pemanis kat atas nie memang ia tak kan tinggal.. hehe.. 
kalau kamu perasan lar.. tak de pown ia suruh buat pengesahan akaun kan.. bermakna boleh wat banyak2 akaun lar.. betol tak.. okew lar.. nie saya berkongsi sekadar pengalaman saya.. saya tak nak korang kena tipu. dah lar kredit tinggal sikit.. skali ia potong.. menyesal tak sudah.. kalau ada yang pernah cash out.. boleh inform kat saya ye.. :)





Monday, 14 July 2014

Tulisan Neelofa Ini Pasti Buatkan Anda Mahu Memakai Tudung Saat Ini Juga

Tulisan Neelofa pada setiap hari Ahad di Harian Metro memang sangat menarik untuk dibaca. Berbakat juga sebenarnya Neelofa ini dalam bidang penulisan. Apa yang menarik ialah perkongsian mengenai perkara peribadi yang terjadi kepada dirinya menyebabkan si pembaca merasa rapat dan dekat dengan Neelofa. Seolah-olah Neelofa itu adalah kawan baik/adik/kakak/awek kita. Itu bermakna teknik penulisan Neelofa adalah sangat ‘power’.


Masih bercerita mengenai penghijrahannya pada minggu ini, saya tertarik untuk berkongsi kata-kata yang mampu menjadi perangsang buat muslimah di luar sana yang ingin berhijab tetapi terlalu memikirkan pendapat orang sekeliling. Tulis Neelofa:-

Lofa terbaca satu kata-kata yang buat Lofa sangat tersentuh. “You can’t please everybody, so put God first and let the rest fall in place”. Bila Lofa hayati kata-kata ini, hati terus sayu.
Lofa terfikir selama ini sibuk nak jaga hati orang itu, apa orang ini akan cakap dan sebagainya, tapi Lofa tak terfikir pula kepentingan ‘apa Tuhan akan kata’.
Mulai saat itu, Lofa tahu ini yang terbaik untuk Lofa dan tekad untuk berhijab. Kita tak boleh menutup mulut orang, tapi Lofa nak beri semua orang beri peluang dan sokongan supaya Lofa terus istiqamah dalam apa yang Lofa lakukan.

Menarik bukan? Saya pasti kata-kata ini sedikit sebanyak akan meresap ke dalam hati Muslimah di luar sana yang membacanya. Mungkin akan ada yang terbuka hati untuk menutup aurat selepas membaca kata-kata ikhlas dari Neelofa itu. Menariknya Neelofa juga telah terbang ke Bangkok untuk mencari material membuat baju sendiri. Tak sabar saya nak tengok hasilnya kelak. Pasti bombastik.

Wednesday, 9 July 2014

BAHAYANYA MINUM MINUMAN BERAIS KETIKA BERBUKA PUASA



Dalam bulan puasa ini mesti yang ramai berbuka dengan minuman berais yer dak..? sebenarnya tidak berapa bagus untuk kesihatan. mari baca penjelasan dibawah:


Setelah seharian kita menahan lapar dan dahaga, sudah pasti kita mahu sesuatu yang menyegarkan. Salah satunya adalah dengan mengambil air sejuk. Dengan air sejuk rasanya tubuh akan kembali segar. Tapi, tahukah anda apabila kita berbuka dengan mengambil air sejuk kesihatan kita boleh terganggu. 



Menurut kajian, minum minuman sejuk ketika berbuka puasa boleh menyebabkan kejang pada perut. Selama 14 jam perut dalam keadaan kosong apabila diisi dengan air sejuk, maka perut akan terkejut dan menyebabkan penguncupan. Inilah yang menyebabkan kita terdedah dengan penyakit ulser. 


Selain itu, apabila kita sering mengambil air sejuk, berat badan kita akan bertambah. Mengapa demikian? Kerana air sejuk boleh membekukan lemak yang ada di darah kita. Sehingga menyebabkan peredaran darah tidak lancar. Apabila darah tidak lancar maka proses pembakaran lemak dan metabolisme tubuh akan terganggu. Dan ini boleh menyebabkan badan menjadi gemuk. Ketika kita sudah makan dan mengambil minuman sejuk, maka air sejuk itu boleh menyempitkan usus dan menggangu proses pencernaan. Akibatnya perut boleh menjadi buncit. 


Oleh itu, untuk kita terhindar dari gangguan kesihatan sepanjang berpuasa, alangkah baiknya kita atur pola pemakanan kita. Biasakan ketika berbuka puasa bermula dengan meminum air putih yang tidak sejuk. Lalu kita juga boleh mengambil makanan yang bersifat manis seperti kurma dan manisan. Selepas 5-10 minit, barulah kita boleh mengambil air sejuk kerana keadaan perut sudah stabil.

kredit :detikislam

Sunday, 6 July 2014

PENGEDAR ONEXOX DIPERLUKAN


Ahli dan Dealer ONEXOX
Untuk mejadi ahli ONEXOX, Cuma beli 1 simkad sahaja.
Secara ringkasnya, ONE XOX Sdn Bhd ini adalah sebuah syarikat milik 100% bumiputera yg menawarkan pelan perkhidmatan telekomunikasi sama spt telco2 sediaada seperti Maxis, Celcom, Digi, Tunetalk, Happy dll…
ONE XOX Sdn Bhd : Anak syarikat XOX Com Berhad (Public Listed Company)
Penyedia rangkaian: XOX
Produk (pelan dan perkhidmatan) : ONEXOX
Satu2nya telco yg telus & tiada caj2 tersembunyi
Bagaimana utk menjadi usahawan ONEXOX??
1) Pertama anda perlu jadi pengguna ONEXOX dahulu…. Anda boleh pilih no baru atau anda boleh KEKALKAN NO LAMA.
2) Daftar sebagai SUB-DEALER . PROSES PERMOHONAN MENGAMBIL MASA 1 HARI BEKERJA
Modal pernaigaan dahulu ialah RM290 kini RM278 SAHAJA!


Setelah mendaftar anda akan menerima email/sms ID & password utk 2 back office:-
A. Onesys – Sistem ONEXOX yg anda gunakan utk melihat incentive, hiraki, topup dll…
3) Setelah anda menerima kesemua diatas (termasuk 10 simkad + e-recharge) anda sudah boleh mulakan bisnes ini…
4) Sebagai sub-dealer, SETIAP pengguna yg anda daftarkan, anda akan menerima 10% incentive topup dari nilai topup customer2 anda… Contoh:-
100 user x RM50 (andaian average topup bulanan) = RM5000 x 10% = RM500 incentive anda yg akan dimasukkan ke akaun bank anda setiap 15hb-18hb bulan berikutnya…
5) Setelah anda mempunyai 20 org pengguna anda sudah LAYAK utk melantik sub-dealer/rakaniaga baru dan berpotensi utk menikmati overiding level 2-4 spt dibawah….
Level 1 = 10%
Level 2 = 2%
Level 3 = 2%
Level 4 = 1%
TIDAK TERMASUK UNTUNG RUNCIT E-RECHARGE.
INSENTIF INI BERTERUSAN SELAGI CUSTOMER ANDA MENGGUNAKAN LINE ONEXOX!!!
RINGKASNYA, ANDA HANYA JUAL SEKALI TP PENDAPATAN ANDA BERKALI2 SETIAP KALI MEREKA TOPUP!!!
6) Apabila anda sudah mempunyai 20 org pengguna (termasuk dr UGU) status anda akan bertukar kpd DEALER..
SYARIKAT CUMA MEMERLUKAN 2000 ORG DEALER YG KOMITED SAHAJA….
BERMULANYA KERJAYA ANDA DI ONEXOX!!!
7) Seterusnya apabila anda sudah mempunyai 15 DEALER di Level 1, anda akan DITAWARKAN status AREA DISTRIBUTOR dimana anda berpotensi menjana income 4 angka seminggu tidak termasuk incentive 4 level diatas… Dimana, tugas anda selepas itu hanya SUPPLY SIMKAD kpd sub2 & dealer2 anda dan dealer2 berhampiran.
8) Master Distributor – Achieve yg atas2 dulu,
017-3146997 whatapps / PM / SMS (SYAZWAN)





































APPLICATION ONEXOX

JOM DOWNLOAD APPLICATION ONEXOX DI TELEFON BIMBIT ANDA! APPLICATION INI PENTING BAGI MEMUDAHKAN ANDA UNTUK TRANSFER KREDIT DA KE MA ,...