#Hiburan: “Jangan Percaya, Jaga Akidah” – Wartawan Konon Rasa Ditiup Angin Selepas Jumpa Telefon Farah Kartini, Ini Kata Pendakwah

Pendakwah dan penyampai radio, Tajdid Hadhari meminta agar orang ramai tidak mudah percaya dengan kejadian aneh yang berlaku selepas telefon bimbit Allahyarham Nur Farah Kartini dijumpa.

Jangan percaya hal tahyul

Tajdid memohon agar semua pihak untuk menjaga akidah dan tidak mudah percaya dengan hal-hal tahyul.

Advertisement

Jangan duk percaya bukan-bukan. Jaga akidah. Hormati roh arwah.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by tajdid hadhari (@tajdid_hadhari)

Pesanan itu ditinggalkan oleh Tajdid di ruangan komen pada sebuah berita yang berkaitan dengan arwah Nur Farah Kartini.

Doakan buat arwah

Dalam pada masa yang sama, pendakwah itu meminta orang ramai untuk mendoakan agar roh arwah ditempatkan dikalangan orang beriman.

Sebelum ini, seorang pengamal media memberitahu berlakunya kejadian aneh sewaktu penemuan telefon bimbit arwah Nur Farah Kartini di parit sekitar ladang kelapa sawit, di mana beberapa pengamal media yang berada di situ rasa satu tiupan angin sedangkan sebelum itu suasana ladang sawit itu tidak berangin.

isteri suspek kes bunuh farah kartini gangguan emosi
19 hours ago

"Tolonglah, Jangan Keruhkan Lagi Keadaan Ini" - Abang Kepada Isteri Suspek Kes Bunuh Farah Kartini Dakwa Emosi Adik Sangat Terganggu

The post “Jangan Percaya, Jaga Akidah” – Wartawan Konon Rasa Ditiup Angin Selepas Jumpa Telefon Farah Kartini, Ini Kata Pendakwah first appeared on Beautifulnara -Terkini dan Sensasi.


sumber: beautifulnara.com #superpantas

Post a Comment

0 Comments