#Hiburan: Suami Fatin Afeefa ‘Opai’ Beri Teguran Amalan Mengumpat, Pesan Suami Tegur Isteri Jangan Suka Gosip

Suami kepada aktres Fatin Afeefa, Aliff Awang atau lebih dikenali sebagai Opai tampil memberi nasihat bermanfaat kepada orang ramai di luar sana.

Tegur Opai, jangan membiasakan diri bercerita atau mengumpat perihal orang lain kerana ia tidak mendatangkan faedah.

Advertisement

Mengumpat maksudnya bukan setakat cerita buruk. Saya belajar satu benda yang agak penting yang mengumpat ni maksudnya kalau benda itu betul pun dan orang tu tak ada bila tengah borak, dah jatuh mengumpat.

Sekiranya orang itu tak ada contohnya say tengah cakap pasal orang ini dengan orang lain. Contohnya benda yang kita borak ini tak betul itu jatih fitnah.

Berikutan itu, Opai meminta orang ramai untuk mendekatkan diri dengan perkara berfaedah selain mengingatkan para suami untuk menjaga isteri daripada bercerita mengenai kisah hidup orang lain.

@aliff_awang

Benda ni dah jadi normal sangat dalam kehidupan kita. Yelah kan, nak borak pasal diri snediri apa je yang ada nak diborakkan? Hidup kita boring sangat ! Kisah hidup orang lain lagi best. Pada suami suamj terutamanya, jagalah isteri anda. Pesan pada mereka tiap hari bila nak jumpa kawan, jangan mengumpat ! Gossip ! Pada diri sendiri pula, tak guna pun solat seribu rakaat pun hari hari tapi ada sifat ni. Kosong je tabung kita. Belajar belajar. Fikir, iman, amal

? Sholawat – Azwar

Pada suami-suami terutamanya, jagalah isteri anda. Pesan pada mereka tiap hari bila nak jumpa kawan, jangan mengumpat atau gosip.

Pada diri sendiri pula, tak guna seribu rakaat pun setiap hari tpi ada sifat ini.

Sekadar info, Opai dan Fatin Afeefa mendirikan rumah tangga pada Disember 2022 di Subang Jaya.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

Fifiy Azmi Syazwan
1 hour ago

"Saya Tidak Suka Lelaki Yang Tidak Jelaskan Status" - Fify Azmi 'Unfollow' Syazwan Zulkifly Lepas Tahu Dah Ada Kekasih

The post Suami Fatin Afeefa ‘Opai’ Beri Teguran Amalan Mengumpat, Pesan Suami Tegur Isteri Jangan Suka Gosip first appeared on Beautifulnara -Terkini dan Sensasi.


sumber: beautifulnara.com #superpantas

Post a Comment

0 Comments