#Hiburan: “Rakyat Malaysia Cepat Triggered!” – Isu Makan B*bi Dan Tukar Agama Dalam Mentega Terbang, Liyana Jasmay Tampil Bersuara

Beberapa minggu yang lalu, isu yang berlaku dalam filem Mentega Terbang telah menjadi topik yang hangat diperkata ramai. Lagi-lagi bila beberapa babak dalam filem terbabit tular di media sosial.

Antara babak yang membuat ramai berasa berang apabila seorang bapa beragama Islam membenarkan anak perempuan menukar agam serta ‘menghalalkan’ untuk makan daging babi.

Advertisement

Susulan isu tersebut sudah ‘panas’, pelakon serta pengarah Liyana Jasmay tampil menyuarakan pendapatnya mengenai kontroversi yang berlaku.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by liyanajasmay (@liyanajasmay)

Menurut Liyana dalam sesi temubual bersama pihak Boom, dia berkata semua pembikin filem mempunyai alasan tersendiri dalam menjayakan sesebuah naskah dan tidak mungkin sengaja mahu menghina agama Islam.

Rakyat Malaysia ni terlalu cepat triggered (melenting). Kita cepat triggered dengan benda kecil.

Dalam pada itu, pelakon berumur 35 tahun itu memberitahu media sosial merupakan penyebab hal kecil seperti itu menjadi besar dan ‘panas’.

Bahkan, dia berkata sebelum menyentuh soal agama atau Islam, ketahui bahawa media sosial ini merupakan ‘syaitan’ dan menasihati orang ramai untuk tidak terlibat dalam perkara ini.

1 minggu lalu

"I Yang Kristian Ni Pun Terkejut.."- Babak Minum 'Holy Water' Dalam Mentega Terbang Dikritik

The post “Rakyat Malaysia Cepat Triggered!” – Isu Makan B*bi Dan Tukar Agama Dalam Mentega Terbang, Liyana Jasmay Tampil Bersuara first appeared on Beautifulnara -Terkini dan Sensasi.


sumber: beautifulnara.com #superpantas

Post a Comment

0 Comments