#Hiburan: (VIDEO) “Macam Bagi Kucing Makan..” – Ahli Politik Bagi Sumbangan Ikan Seekor Dari Rumah Ke Rumah, Dikritik Tak Ada Adab

Satu video menjadi tular di media sosial Twitter baru-baru ini apabila seorang ahli politik telah dilihat membuat kunjungan dan memberikan bantuan dari rumah ke rumah.

Dalam video tersebut, ahli politik yang dipercayai mewakliki ADUN Chukai, Terengganu sedang memberikan bantuan barang basah berupa seekor ikan kepada penduduk kawasan sekitar.

Advertisement

Namun, apa yang menjadi kritikan warga maya adalah apabila bantuan ikan itu diberikan tanpa diisi dalam plastik yang dianggap lebih bersih dan tidak menghormati penerima bantuan.

Murah betul maruah pengundi kawasan dia. Mak aku kalau minta hantar benda/makanan ke jiran, elok berbalut dan berbungkus. Adab melayu orang kata.

Namun begitu, ada juga yang merasakan perkara itu adalah biasa dan menjadi adab orang pantai timur apabila memberi ikan kepada jiran-jiran.

“Kalau orang luar mungkin tengok macam nak beri kucing lah lembu lah, tapi orang dekat Terengganu biasa dah beri seekor ikan macam tu. Tak ada masalah pun.” komen seorang netizen yang lain.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain di bawah.

Anthony loke tng
6 hari lalu

"Boleh Guna Kad Kredit Atau Debit Selain TnG" - Anthony Loke Perkenal Sistem Pembayaran Terbuka Untuk 'Public Transport'

The post (VIDEO) “Macam Bagi Kucing Makan..” – Ahli Politik Bagi Sumbangan Ikan Seekor Dari Rumah Ke Rumah, Dikritik Tak Ada Adab first appeared on Beautifulnara -Terkini dan Sensasi.


sumber: beautifulnara.com #superpantas

Post a Comment

0 Comments