#Hiburan: Aliff Syukri Gigih Belajar Selama 6 Bulan Untuk Lulus Ujian Masuk UiTM

Pernah menyatakan hasratnya untuk melanjutkan pelajaran ke pengajian tinggi serta memiliki segulung ijazah, akhirnya impian Datuk Seri Aliff Syukri menjadi kenyataan apabila diterima masuk ke Universiti Teknologi Mara (UiTM). Bagaimanapun, ada segelintir netizen yang mempertikaikan kelayakannya dan menuduh dia menggunakan kekayaannya untuk masuk ke universiti tersebut.

aliff syukri uitm

Aliff sangat terkilan dengan dakwaan itu sedangkan apa yang diperolehnya itu adalah atas usaha dan pengorbanannya. Gigih belajar selama enam bulan untuk memastikan dirinya lulus ujian kelayakan.

Korang sangka tak, saya diterima masuk UiTM? Pertama kali masuk UiTM. Saya sedih sangat sebab ramai orang cakap saya masuk universiti ini sebab pakai duit atau rasuah.

View this post on Instagram

. . First time masuk @uitm.official Saya sedih sangat sebab ramai orang cakap saya masuk Universiti ini sebab pakai duit atau rasuah😰😰. Sedangkan saya belajar nak dekat dua tahun untuk saya lulus exam ini. Bukan senang nak bahagikan masa untuk menjadi seorang Business, seorang bapa, seorang duta kepada produk saya dan saya mempunyai bermacam-macam bisnes… sy tak nak org kata sy x educated😢 . . Tetapi dgn usaha sy study 6bulan nak lulus exam Akhirya sy lulus.. Alhamdulillah, ini lah impian saya untuk mempunyai pelajaran sebabnya bagi saya ianya adalah satu bonus kepada saya untuk mempunyai satu education sebab dahulu tidak ada pelajaran, orang akan pandang rendah. Doakan saya berjaya. Dan saya nak bagitau kepada korang semua, sijil ini saya tidak bayar pun dan saya juga seperti student UITM yang lain perlu mengikut kelas dan semuanya. Dan saya dah berusaha dan saya berharap usaha ini boleh diikuti oleh semua orang walaupun kita dah bekerja ataupun dah berjaya, tidak semestinya kita tidak boleh belajar. #uitm #uitmshahalam tag member uitm korang dan apa pengalaman paling best dgn uitm?? Very komen d bawah👇🏻

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Sedangkan saya belajar nak dekat dua tahun untuk saya lulus peperiksaan ini. Dengan usaha saya belajar enam bulan nak lulus peperiksaan, akhirnya saya lulus.

Bakal mengikuti kursus Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan (Kepujian) Perniagaan Antarabangsa yang bertempat di UiTM Shah Alam, Aliff mengatakan dia mahu mendapatkan segulung ijazah kerana enggan dipandang rendah serta dilabel sebagai seorang yang tiada pendidikan.

aliff syukri uitm

Terdahulu, Aliff juga berkata dia ingin membuktikan dirinya masih waras dan tetap bersemangat untuk terus berjaya meskipun sering dikecam serta dihina netizen.

Sumber Berita : Astro Gempak


sumber: beautifulnara.com #superpantas

Post a Comment

0 Comments